Odkrywamy Stolicę !

W ramach nagrody za wysokie wyniki w nauce, od 11 do 12 maja 2019 roku wybrałyśmy się na  wycieczkę do Warszawy z naszą  wychowawczynią  Dorota Głowacką. Wyjechałyśmy spod szkoły
o godz. 6:30 z grupą uczniów młodszych realizujących swój plan. Dojechałyśmy do Warszawy o 10:30. Nasza wyprawa zakładała zwiedzanie Stolicy bez przewodnika, po miejscach znanych z mediów i opowieści innych osób. Zakładałyśmy też przemieszczanie się komunikacją miejską, tak by jak najwięcej widzieć i doświadczać. Po przyjeździe do Stolicy pojechałyśmy na śniadanie.  Kupiłyśmy bilety dobowe komunikacji miejskiej i udałyśmy tramwajem  na warszawską Wolę  do  Muzeum Powstania Warszawskiego. Wywarło  ono na nas ogromne wrażenie, wzbudziło refleksję, zadumę. Jest to muzeum multimedialne z  mnóstwem  eksponatów,  dźwięków (odgłosy lecących samolotów, strzelania,  wybuchu granatów) ,  zaskakujące, pobudzające wyobraźnię  . Chyba najbardziej wstrząsającą dla nas częścią muzeum było   przejście przez kanał, którym przemieszczali się Powstańcy.
Złożyłyśmy też pokłon pod tablicą pamiątkową poświęconą Prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu.
Nasz kolejny cel wyprawy to  Muzeum Domków  Lalek w Pałacu Kultury i Nauki.  Udałyśmy się tam  tramwajem. Wejście do zwiedzania ekspozycji było dość nietypowe i w pewnym sensie magiczne, ponieważ musiałyśmy zapukać w drzwi szafy, tak by lalki się nie przestraszyły gości,  przywitać się z misiami i wejść do muzeum  przez  bajkową szafę. Poczułyśmy się   jak w Narnii.   Ekspozycje były pełne niespodzianek- domki liczyły po kilkaset lat, były o różnej tematyce i nastroju. Zachwyciły nas swoją precyzją i wspaniałym, ręcznym wykonaniem. Mogłyśmy przez chwilę   poczuć się jak w bajce.
Następną oczekiwana i  kobiecą atrakcją był posiłek i  zakupy w Złotych Tarasach.
Po zakupach pojechałyśmy do naszego hotelu umiejscowionego w samym centrum
Starówki Warszawskiej, tuż przy Rynku Głównym i Zamku Królewskim, z widokiem
na Wisłę, Stadion Narodowy, Ogrody Saskie. Nasz pokój był również niezwykły- kolorowy
i wielofunkcyjny, miał w sobie kuchnię, łazienkę i sypialnię, która była dwupiętrowa.
Po krótkim wypoczynku  poszłyśmy zwiedzać Warszawę. Zobaczyłyśmy pomnik Józefa Poniatowskiego, Pałac Prezydencki, Plac Defilad, Pomnik Józefa Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza i Pomnik Smoleński, Barbakan, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Syrenkę Warszawską.
Przemieszczałyśmy się  jedną z najpiękniejszych ulic Warszawy- Nowym Światem.
Zjadłyśmy kolację na Starówce w jednej z pizzerni. Tak skończył się nasz dzień pełen przygód. Następnego dnia po wykwaterowaniu się z hotelu poszłyśmy razem z grupą na śniadanie  w Centrum Nauki i Kultury Kopernik. Po pysznym posiłku udałyśmy się do  Warszawskiego Zoo. Zobaczyłyśmy tam mnóstwo  ciekawych zwierząt np. hipopotamy, lwy, słonie żyrafy, goryle, szympansy, krokodyle, węże, małpki foki, niedźwiedzie  polarne, pająki, ptaszniki itd.  Po wyczerpującym Zoo  przyszedł
czas na odpoczynek w  Galerii Wileńskiej- wypiłyśmy  mrożoną herbatę
w Sturbucksie i zjadłyśmy  pysznego kurczaka w jednej z restauracji. Droga powrotna minęła nam bardzo szybko,  zajechaliśmy  też do McDonalda, na którego wszyscy czekali.
Była to bardzo ciekawa i pełna przygód wyprawa. Zapamiętamy ją na długo!